Wat houdt een trimbehandeling in?
  • Wassen & drogen
  • Model knippen / effileren / plukken / ontwollen of scheren (afhankelijk van de vachtsoort)
  • Oren schoonmaken; haren die in de oren groeien, haal ik er voorzichtig uit en knip ik weg, losse haren pluk ik er voorzichtig uit, maar trek geen haren die vastzitten uit de gehoorgang. Dit kan alleen maar meer problemen veroorzaken.
    Ik kan u adviseren over oorverzorging, maar bij problemen of regelmatige oorontstekingen is dit het aandachtsgebied van de dierenarts.
  • Nagels knippen indien nodig

Soms zijn de vachten zo vervilt dat ontklitten niet meer mogelijk is. Dit is te pijnlijk voor uw hond en dat doe ik niet.
De enige optie is dan kortscheren. Dit is heel precies en lastig werk en niet leuk voor de hond, trimster en uw portemonnee. Gelukkig groeit het haar snel weer aan!
De trimsalon is niet verantwoordelijk voor eventuele gevolgen van het noodzakelijk kortscheren van de vacht (zoals bijvoorbeeld jeuk, of beschadiging van de huid) omdat achterstallig onderhoud en het thuis niet goed bijhouden van de vacht de oorzaak is geweest.

Uiteraard zal ik dan goed advies geven hoe u dit in de toekomst kan voorkomen.
Want;
Het belang van de hond staat bij mij altijd voorop!

Voor een hond met vlooien reken ik een toeslag van €7,50, omdat de hond dan een vlooienbehandeling krijgt en u advies krijgt hoe u het huis en omgeving moet behandelen om herbesmetting te voorkomen.

Tips vóór uw bezoek
  • Laat uw hond goed uit van tevoren, de trimbehandeling kan even duren.
  • Houdt uw hond aangelijnd.
  • Mocht er iets met uw hond aan de hand zijn (ook op medisch gebied) laat mij dit dan weten, zodat ik daar rekening mee kan houden.
  • Geef uw (speciale) wensen aan, zodat u en uw hond tevreden de trimsalon verlaten.
  • Het werkt voor mij beter en rustiger al de baas niet bij de trimbehandeling blijft. Zo heb ik alle aandacht alleen voor de hond en dat werkt voor mij en de hond het beste (is mijn ervaring). Natuurlijk kunt u altijd tussendoor even vragen hoe het gaat, vaak stuur ik zelf ook een berichtje tussendoor als u dat op prijs stelt.
  • Omdat de wachttijden kunnen variëren, raad ik u aan om een vervolgafspraak in te plannen om teleurstelling te voorkomen.